TYM T654 SP
T754 to nowy model koreańskiego producenta, stanowiący ciekawą ofertę w segmencie ciągników o mocy pomiędzy 70 a 80 KM. Jednostka napędowa ciągnika – silnik DEUTZ o pojemności 2900 ccm (4 cylindry), spełnia restrykcyjne przepisy normy emisji spalin Tier IIIB. Silnik wyposażony jest w układ DOC – katalizator, powalający osiągnąć normę IIIb bez konieczności stosowania filtra cząstek stałych. T754 to nieskomplikowany ciągnik o mechanicznej konstrukcji. Skrzynia biegów oferuje 16 / 16 przełożenia do przodu i do tyłu (rewers mechaniczny). Instalacja hydrauliczna oferuje dwie pary zaworów dwustronnego działania z tyłu ciągnika, oraz rozdzielacz do obsługi ładowacza czołowego sterowany joystickiem. Podnośnik wyposażony w końcówki hakowe kategorii II zapewnia udźwig 2500kg. Wygodną kabinę wyposażono w radio MP3 oraz klimatyzację. Ciągnik wyposażony jest w zaczep przesuwny Scharmueller oraz opcjonalną pneumatyczną instalację hamulcową.
SILNIK | |
Producent silnika / Typ | Deutz IIIB |
Pojemność / Liczba cylindrów | 2900 ccm / 4 |
Moc | 68 KM / 2200rpm |
Typ / Pozostałe dane | Turbo |
Norma emisji spalin | TIER 4 |
Maksymalny moment obrotowy | 300 Nm / 1600rpm |
Filtr powietrza | Podwójny suchy |
Alternator | 12V, 95A |
PRZEKŁADNIA | |
Liczba biegów przód / tył | 24/24 |
Rewers | Elektrohydrauliczny |
Biegi pełzające | Standard |
Prędkość maksymalna | 32km/h |
Prędkość minimalna (obroty nominalne) | 160m/h |
Prędkość minimalna (1500 obr/min) | 270m/h |
Załączanie przedniego napędu (4×4) | Elektrohydrauliczne |
Załączanie blokady mechanizmu różnicowego tylnego mostu / przedniego mostu | Elektrohydrauliczne |
Sprzęgło | Wielotarczowe mokre |
WOM | |
Prędkości WOM | 540/540E(750)/1000 obr./min |
Załączanie WOM | Elektrohydrauliczne |
Automatyczny tryb pracy WOM | Standard |
UKŁAD HYDRAULICZNY | |
Typ pompy | Podwójna pompa zębata |
Liczba gniazd hydrauliki zewnętrznej | 4, sterowane mechanicznie |
Wydajność pompy hydraulicznej | 40 l/min (hydraulika zewnętrzna) + 22l/min (wspomaganie) |
Ciśnienie max. układu hydraulicznego | 180 bar |
Zespół sterujący ładowaczem czołowym | Standard |
PODNOŚNIK I ZACZEP | |
Sterowanie | Mechaniczne, regulacja pozycyjna i siłowa |
Udźwig podnośnika | 2400kg |
Rodzaj sprzęgu | Uchwyty hakowe, kat. II |
Dolna belka polowa | Standard |
HAMULCE | |
Rodzaj | Tarczowe mokre, sterowane mechanicznie |
Pneumatyczna instalacja hamulcowa | Brak / Opcja |
ZBIORNIK / POJEMNOŚĆ | |
Zbiornik paliwa | 70l |
KABINA | |
System bezpieczeństwa | ROPS |
Wyposażenie | Fotel mechaniczny, klimatyzacja, ogrzewanie, wentylacja, radio MP3, wycieraczki ze spryskiwaczem przód/tył, 2 reflektory robocze przód/tył, regulowane lusterka, zaczep przedni |
WYMIARY I MASA | |
Długość | 3776 mm |
Szerokość | 1840 mm |
Wysokość | 2545 mm |
Rozstaw osi | 2150 mm |
Minimalny prześwit | 435 mm |
Minimalny promień skrętu (z hamulcami) | 3590 mm |
Minimalny promień skrętu (bez hamulców) | 4120 mm |
Masa (bez obciążników) | 2850kg |
OGUMIENIE | |
Wymiary standardowego ogumienia | 320/70 R20 (przednie opony) 380/85 R30 (tylne opony) |
Opcja | 11,2 R20 (przednie opony) 11,2 R36 (tylne opony) |
HARMONOGRAM PRZEGLĄDÓW | |
Pierwszy | 50 mth |
Kolejne | 300 mth 600 mth 900 mth 1200 mth |
– Trójpunktowy wieszak do obciążników przednich
– Dodatkowy obciążnik przedni (32 kg)
– Obciążniki przednie (256 kg)
– Obciążniki do tylnych kół (200 kg)
– Błotniki przednie
– Górny zaczep drabinkowy Scharmueller
– Lampa ostrzegawcza (kogut)
– Lampa ostrzegawcza podwójna (kogut)
– Instalacja pneumatyczna 1-obwodowa
– Instalacja pneumatyczna 2-obwodowa
– Zaczep przesuwny PitonFix (38mm)
– Siedzenie dla pasażera
– Włącznik WOM na tylny błotnik
– Ładowacz czołowy Pomarol TUR 220B
– Chwytak / Krokodyl 1,5m (1-siłownik)
– Łyżka do materiałów sypkich 1,8m
– Widły do palet regulowane 1200mm z tulejkami
– Przedni TUZ T15 (udźwig 1500kg)
– Przedni TUZ T15 + WOM (udźwig 1500kg)
– Pług do odśnieżania z uchylnymi lemieszami PV 2.5 (bez pilota)
– Pług do odśnieżania z uchylnymi lemieszami PV2.2 (bez pilota)
* Więcej szczegółów i informacji na temat osprzętu/maszyn dedykowanych w zakładkach: MASZYNY KOMUNALNE i ŁADOWACZE I TUZ-Y
Silnik
Silnik Niemieckiego producenta „DEUTZ POWER SYSTEM, Produkcją jednostek napędowych zajmuje się od 1864r , Znajduję się w ścisłej czołówce światowych producentów silników do maszyn rolniczych a także wielu innych. Model 4 cylindrowy o pojemności 2925ccm zastosowany w ciągnikach marki TYM to bardzo wydajne i oszczędne jednostki, które zamontowane są w modelach T754, T654.
Przekładnia
Zaprojektowana i wyprodukowana przez firmę TYM to bardzo wszechstronna konstrukcja. Mechaniczna, synchronizowana z mechaniczną przekładnią nawrotną o 24 przełożeniach do przodu i 24 przełożeniach do tyłu.
Umożliwia ciągnikowi osiągnięcie prędkości 35km/h co odgrywa szczególnna rolę w transporcie, ale również zminimalizować prędokość do co pozwala zastosować ciągnik np. w warzywnictwa.
Przedni Most
Zastosowanie przekładni kontowej w konstrukcji przedniego mostu umożliwia osiągniecie minimalnego promienia skrętu na poziomie 4120 mm bez użycia hamulca i nawet 3590mm z użyciem hamulca. A przekłada się to oczywiście na zwrotność i zwinność ciągnika co umożliwia lepsze manierowanie między budynkami przeszkodami a także pozwala zaoszczędzić czas paliwo i poprawić komfort prac polowych.
Tylny TUZ
Tylny podnośnik kat. II z końcówkami hakowymi i jednym siłownikiem wspomagającym o udźwigu 2400kg. W pełni mechaniczny z pozycyjną regulacją głębokości pracy.
Rozdzielacz Zewnętrzny
3-sekcyjny rozdzielacz zewnętrzny montowany standardowo w każdym modelu marki TYM, umożliwia nam zamontowania ładowacza czołowego lub przedniego TUZ-a bez konieczności zajmowania sekcji hydraulik zewnętrznej z tyłu lub ingerencji w konstrukcję ciągnik, a wyprowadzony w kabinie joystick sterujący, pozwala na łatwe sterowanie w zasięgu ręki. Rozdzielacz można również wykorzystać do rozbudowania ilość sekcji hydraulik zewnętrznej z tyłu w razie potrzeby.
Ergonomia
Ergonomia ciągnika kształtuje się na bardzo wysokim poziomie. Duża przestrzenna kabina zwiększa komfort fizyczny i psychiczny operator, komfortowy fotel amortyzowany mechanicznie (opcjonalnie może być amortyzowany pneumatycznie) poprawia warunki jazdy po nierównościach. Świetnie rozmieszczony panel kontrolny umożliwia łatwą i komfortową obsługę. Znajdująca się w sztandarowym wyposażeniu klimatyzacja poprawia warunki pracy w upalne dnia a ogrzewanie ciepłą atmosferę w zimne dni.
Kabina
Bardzo mocno przeszklona kabina poprawia widoczność przestrzeni wokół ciągnika co zdecydowanie poprawia warunki pracy ciągnikiem. Duże przeszklone drzwi umożliwiają łatwe wchodzenie do kabiny. Uchylny szyber dach pozwala wpuścić do kabiny trochę świeżego powierza.
Wąż z pistoletem instalacji pneumatycznej
Dzięki zamontowanemu w kabinie wężowi z pistoletem operator maże w szybki codzienny sposób poprawić utrzymanie czystości w kabinie co przekłada się na komfort pracy a także użyć do do przedmuchania filtra powietrza silnika lub gniazd hydrauliki zewnętrznej ciągnika w razie potrzeby (tylko przy wyposażeniu ciągnika w układ pneumatyczny)